Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální komunikace prezidentských kandidátů na Twitteru
Dvořáková, Daniela ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Cílem práce je zmapování a vyhodnocení politické mediální komunikace kandidátů do prezidentských voleb 2023. V rámci výzkumu se nejprve snažím nastínit situaci a okolnosti, které se vztahovaly k období před prezidentskými volbami 2023 a zároveň představuji zkoumané prezidentské kandidáty - Andreje Babiše, Petra Pavla, Danuši Nerudovou, Marka Hilšera, Pavla Fischera, Karla Diviše a Tomáše Zimu. V praktické části mé práce byl použit systematický a strukturovaný přístup k analýze dat, přičemž hlavní důraz byl kladen na metodu obsahové analýzy s využitím kódování. Tato analytická metoda umožňuje identifikaci klíčových vzorů, témat a vztahů v textových či obrazových datech. V rámci diplomové práce bylo prováděno kódování obsahu, což zahrnovalo přiřazování kategorií nebo kódů k jednotlivým příspěvkům politických kandidátů v prezidentských volbách 2023 na Twitteru. Do první části výzkumu byly zařazeny příspěvky sedmi kandidátů od 25. listopadu 2022 do 14. ledna 2023, do druhé části výzkumu byly zařazeny příspěvky již jen dvou postupujících kandidátu z období od 15. ledna 2023 do 28. ledna 2023.
Komparace způsobu komunikace protipandemických vládních opatření v ČT a deníku Blesk
Dušková, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
This thesis analyses the communication of two major Czech media during the health crisis - the covid-19 pandemic. The thesis focuses on the first wave of the pandemic and through a comparative analysis examines the content of the public television broadcaster- Czech Television and the tabloid Blesk. The aim of the thesis is to find out how these two different media outlets presented key messages concerning anti-pandemic measures, and especially how they framed the messages. The theoretical part draws on the literature on media communication and briefly defines related concepts such as media function, construction of reality in the media, agenda setting and framing, then describes the differences between tabloid and news coverage and introduces the media studied. The thematic focus of the research follows the communication of the media in an unprecedented situation; therefore, the thesis further focuses on the role of the media in times of crisis, focusing on the extraordinary situation of the covid- 19 pandemic. The thesis then describes the research methodology in which I will present the methods used and the aim of the research. The methodology is followed by the analytical part, which is based on a content analysis of media messages related to anti-pandemic measures. The thesis then tries to...
Vztah žáků k mediální výchově a mediální gramotnosti: případová studie Gymnázia Písek
Havrdová, Monika ; Šimková, Karolína (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vztah žáků k mediální výchově a mediální gramotnosti: případová studie Gymnázia Písek" se zabývá tamní výukou mediální výchovy a vztahem žáků k ní. Teoretická část se věnuje základním pojmům problematiky, mediální výchově z pohledu výzkumů, definuje Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program, popisuje historický vývoj mediální výchovy napříč Evropou a její současnou úroveň na konkrétním gymnáziu. Následuje praktická část, ve které autorka popisuje realizovaný kvalitativní výzkum formou případové studie, v jejímž rámci provedla polostrukturované rozhovory s žáky Gymnázia Písek. Do výzkumu byli zapojeni žáci druhých a třetích ročníků, tedy žáci, kteří mají v současnosti mediální výchovu nebo ji už absolvovali. Žáci mají mediální výchovu jako samostatný předmět, ale s jejím obsahem se setkávají i v rámci jiných předmětů, například v rámci základů společenských věd nebo českého jazyka. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak mediální výchovu vnímají tamní studenti, jaký k ní mají vztah, a jak výuku sami subjektivně hodnotí. Pomocí hlavní výzkumné metody a kombinací dalších vedlejších výzkumných metod se autorka pokusila popsat veškeré souvislosti mediální výchovy na píseckém gymnáziu a vztahu žáků k ní. V závěru autorka práce názory studentů na výuku mediální výchovy...
Leoš Mareš - fenomén českého moderátorství
Adamec, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
1 Anotace: Leoš Mareš - fenomén českého moderátorství Diplomová práce se věnuje jedné z nevýraznějších osobnosti českého moderátorství Leoši Marešovi. Na toto téma doposud nevzniklo na akademické (a ostatně ani na neakademické) úrovni žádné relevantní dílo ani žádná závěrečná práce, jedná se proto o vůbec první počin v tomto směru. Je třeba položit si otázku, zda je vůbec žádoucí, aby vybrané téma bylo zpracováno na této úrovni. Dospěl jsem ke kladné odpovědi, jelikož osobnosti nejúspěšnějších moderátorů (Larry King, Oprah Winfrey, Jay Leno, Jimmy Kimmel, Jimmy Fallon, Dick Cavett či Johannes B. Kerner) zaujímají ve společnosti (obdobně jako osobnosti z oblasti umění či politiky) významnou úlohu a zkoumání jejich fenoménu je (alespoň) pro zahraniční teorii i praxi zcela přirozené. Podle mého názoru by v každé společnosti měl existovat zájem na poznání výrazných jedinců, kteří mohou společnost ovlivňovat nebo obohacovat. Z těchto důvodů jsem se v diplomové práci s ohledem na zaměření studijního programu rozhodl věnovat jedné z nejvýraznějších osobností českého moderátorství. Pokud by se tato práce stala podkladem pro budoucí odbornou či společenskou diskuzi o vybrané osobnosti nebo o moderátorství obecně, bude její smysl zcela jistě naplněn.
Jazyková analýza předpovědi počasí jako informačního komunikátu. Akční výzkum
Zítka, Martin ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Jazyková analýza předpovědi počasí je rozdělena na dvě části, a sice teoretickou a praktickou. V první seznamujeme čtenáře s obecnými poznatky z mediální oblasti: vymezujeme pojem mediální komunikace a popisujeme její specifika, věnujeme se mediálnímu produktu, jeho obsahu a významu. Poté volně přecházíme k mediálnímu publiku se zřetelem k žákovi jako ke zvláštnímu typu příjemce. Následuje charakteristika televizní předpovědi počasí v rámci mediální komunikace a analýza jejích typických výrazových prostředků. Celou část završuje popis školního kurikula, především mediální výchovy, neboť samotný výzkum probíhal ve školském zařízení a hlavní cíle byly na požadavcích kurikulárních dokumentů ČR postaveny. Praktická část představuje motivaci zkoumání a zvolenou metodu akčního výzkumu. Největším oddílem celku je část obsahující vyhodnocování a interpretaci výsledků dílčích aktivit, a to jak propedeutických, tak proaktivních s mediálním produktem. Mezi hlavní cíle práce patří tvorba a následná aplikace akčního plánu s návrhem činností pro učitele českého jazyka na druhém stupni ZŠ, konkrétně v 7. ročníku. Plán umožňuje: 1) vhodně zařadit televizní předpověď počasí do vyučování, 2) rozvíjet žákovu schopnost porozumění danému typu mediálního produktu, 3) zefektivnit žákovu práci s...
Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Seidlová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.